Gimp

Jan Claeys lists op janc.be
Do Jun 17 00:44:13 UTC 2010

Op woensdag 16-06-2010 om 09:55 uur [tijdzone +0200], schreef Hannie:

> Klagen mensen over de GIMP op een forum? En klagen ze dan over de
> vertaling van GUI?

Wel, ik ga af op die spreadsheet, en het is niet duidelijk over welk
deel van de GIMP ze precies klagen.

> Er is een Nederlandse afdeling die de documentatie vertaalt:
> http://docs.gimp.org/nl/
> Ook hier zie je dat er kennelijk gebrek aan vertalers is, want er is nog
> maar een klein deel vertaald.

Kan zijn dat ze dat bedoelen, of anders gaat het misschien over plugins,
moeilijk te zeggen.

> Het is me niet duidelijk wie de GUI vertaald heeft. Er is wel een  site
> http://www.gimp.org/, maar geen http://www.gimp.org/nl/ o.i.d.
> Ik vind het als ubuntu-vertaler vervelend als er klachten over
> vertalingen van ubuntu-gebruikers binnenkomen, maar de GIMP is volgens
> mij niet onze verantwoordelijkheid.

Nee, ik gok dat het GNOME vertaalteam daarover gaat (maar mogelijk niet
voor de externe plugins e.d.).

--
Jan Claeys