[ubuntu-dk] Hvilke forgreninger af Ubuntu supporter vi?

Michael Jensen eee at soundpartner.dk
Fre Apr 10 07:30:03 BST 2009

tor, 09 04 2009 kl. 23:40 +0200, skrev Alexander Færøy:

> Problemet med sådan et møde er, at diverse afarter af Ubuntu kan ændre
> sig over tid, og vi ville derfor være nød til at holde sådan nogle møder
> så snart noget har ændret sig.
>
> Distribution A, der kommer fra Ubuntu kan måske lave markante ændringer
> i næste udgivelse, og folk ville derefter kunne slå os hovedet med at vi
> supporter den som en Ubuntu afart.
> Det ville være langt bedre hvis vi blev enige om, at dem, der rent
> faktisk yder support også er dem, der bestemmer hvad de ønsker at
> supportere. Jeg ved i hvert fald fra IRC, at det kun er en lille gruppe
> [...]
med chanse for at blive upopulær vil jeg sige at på forum er det det
samme... der er dog lidt flere der byder ind men uden at have helt styr
på hvad de byder ind med. men om det er en diskution der skal skydes til
et andet tidspunkt ved jeg nu ikke.
jeg ser flere og flere tråde i stil med:

A:"wifi virker ikke"
b:"så installer denne pakke det virkede for mig"
A:"wifi virker stadig ikke"
b:"???? det virkede for mig"

problemet er her at der ingen info er om hvilket wifikort der ikke
virker, og der er ingen info om hvilken distro der bruges.

der er mange veje at gå, og her er nok bare nogle af dem.

1: forumet og irckanalen hedder ubuntudanmark/ubuntu-dk så hvis folk vil
have hjælp til kubuntu, xubuntu, eller hvad der nu ellers er så må de
finde et andet sted hen...
jeg ser som sådan ingen problemer i dette. og for med det samme at feje
nogle af modargumenterne af bordet kan jeg sige at jo jo canonical laver
både xubuntu, kubuntu osv. men hey så what. det er ikke ubuntu det er
andre produkter med en hvis lighed men stadig.
M$ laver også flere produkter men dem der suporter windows vista er
altså ikke de samme der suporter vindows 2000 servere

2: vi opretter nogle flere hjemmesider/kanaler så vi får kubuntudanmark,
xubuntudanmark osv kubuntu hører så hjemme der og xubuntu der osv...
problem løst

3:forum skal deles op i flere underfora det vil sige at der er et
hovedforum som omhandler generelle ting, oftopic,foreningen osv og så et
underforum til kubuntu, xubuntu og andre distros

forskellen på distroser noget helt helt andet...
ubuntu, eeebuntu, dabuntu, edubuntu osv af dem er det kun ubuntu der er
er officiel, men jeg vil vove at påstå at der ikke er særlig meget
forskel på dem da det stadig er ubuntu med gnomedesktoppen så derfor vil
suporten af alle disse distros være stort set den samme

begynder vi at snakke ubuntu, kubuntu, xubuntu, så snakker vi godtnok
samme kerne, men vi snakker forskellige desktops, andre programmer osv.

personligt så gør jeg det at jeg behandler alle som om de bruger ubuntu
med mindre de skriver de bruger en anden distro. på denne måderammer man
de fleste, og selv om de bruger kubuntu eller xubuntu er der en chance
for at løsningen er den samme (en driver til et netkort er en driver til
det netkort ligegyldigt hvilken distro)
skriver folk så hvilken distro de bruger (og det er en jeg ikke kender)
melder jeg mig ud af tråden eller jeg skriver at jeg ikke kender
løsningen men i ubuntu er løsningen sådan og sådan.
påden måde så er løsningen der også til eftertiden hvis en anden skulle
finde tråden med samme problem