Re: ubuntu-dk Firefox startsiden - små rettelser

Thavarajah Sabanathan thavarajah at gmail.com
Man Apr 17 09:52:19 BST 2006

Hej '

ang oversættelsen "community" begrebet.

Jeg synes det lyder mere moderne at sige ubuntusamfundet, end derimod
ubuntufælleskabet som lyder mere gammeldags. Ifølge www.ordbogen.com er
begge oversættelse korrekt.

/ Thava

oversættelsen fra ordbogen.com
» community <http://ordbogen.com/opslag.php?word=community&dict=enda> (100%)
(Engelsk-Dansk) samfund (fx the international community; many citizens are
committed to giving back to their communities; the new plant will provide
more than 55 jobs in the local community; today we live in a global
community; we welcome applications from all sections of the community);
omgivende samfund (fx fire in a disposal site for hazardous waste poses a
potential community hazard); (social gruppe i samfundet) samfundsgruppe; (en
gruppe stater) statssamfund; (i samfund) menighed (fx the Jewish community);
fællesskab; (spec. der hvor man bor) nærsamfund; nærområde; (bofællesskab
etc.) kollektiv;
 € ~ of ideas idefællesskab; ~ of interests interessefællesskab; ~ of
language sprogfællesskab; ~ of property (jur.) formuefællesskab;
ejendomsfællesskab; ~ of religion trosfællesskab; (EU) fællesskab (fx the
European Communities);
(the) financial ~ finansverden; finansielle kredse; in the financial ~ i
finanskredse (fx the new central bank president lacks support in the
financial community); the international ~ det internationale samfund; national
~ rigsfællesskab (fx the national community of Denmark, Greenland and the
Faroe Islands); theatrical ~ teaterverden;
burden to the ~ samfundsbyrde; importance to ~ samfundsbetydning;
samfundsmæssig betydning; a pillar of the ~ samfundsstøtte; sense of ~
fællesskabsfølelse;
 * The award was given in recognition of the company's overall contribution
to the community; the Bluetooth community (branchen) prefers to see the two
competing technologies as complementary; communities where people fish for
their livelihood; Denmark supports the move towards a Community level
solution (løsning på EU-niveau) .