[Ubuntu-cat] grub mort

dij maig 13 07:13:37 UTC 2021

* Albert Farreras, albert a farreras.cat [13/05/21 08:13]:
> Si no funciona es poden intentar altres coses, però en aquest cas cal

> Encara pitjor :-( ara el Win ha detectat que el sistema estava inestable
> s'ha autoreparat, aquestes coses que fa, i si abans amb el supergrub en un
> usb podia arrencar el win ara ni això. La partició ext4 on estava l'ubuntu
> ni arrenca... amb un mint que tenia en usb he arrencat i mirat amb gparted
> les particions i no em dona cap error al accedir als disc. De fet el disc
> amb l'ubuntu que sospito ha estat la font del problema el veu bé. No he
> [...]

Sí, el Windows ni veu l'ext4, però es carrega l'arrencada i per tant
el sistema no engega des del grub.

El boot-repair genera un registre que es pot enganxar a, per exemple,
paste.ubuntu.com. Enganxa aquest registre, i enganxa aquí l'enllaç de
paste.ubuntu.com. Tot i que penso que un "update-grub" des d'un chroot
al sistema antic hauria d'arreglar l'arrencada dual. Però millor
donar-li una ulla primer a tot plegat.

L'Hospitalet de Llobregat