[Ubuntu-cat] Bindofs l l'Agència Tributària catalana

dic jul 22 08:25:21 UTC 2020

* Pere, pere a cirerer.jazztel.es [22/07/20 09:53]:
> Hola, sé que no és ben bé el mateix però jo ja vaig patir l'asesinat del Comodore Amiga i ara em fotria veure quelcom semblant amb el Linux i a més a "casa nostra".... Que podem fer?...
>
> A la meva visita al sincrotro Alba, a la sala de control hi havien al menys dues pantalles executant Linux; si els que en saben el fan anar per què el "poble" no l'utilitza?.

Penso que "el poble" té mil altres problemes, i aquest problema, tot i
que molta gent ens veu amb bons ulls, els sembla un tema secundari
davant les tragèdies laborals, polítiques, etc, que es pateixen. Tenir
un model informàtic obert i que no depengui ni de Google ni de
Microsoft ni de Apple té un cost, i a curt termini pot ser molt gran,
tot i que al llarg termini pugui amortitzar-se. Les eines són obertes
i lliures, però posar-les en pràctica ho ha de fer algú i se li ha de
pagar.

La clau és, penso jo, argumentar que part de la tragèdia és la
manca d'un model obert i eficient de gestió de la informació per part
de l'administració, i això agreuja les altres tragèdies.

L'Hospitalet de Llobregat