[Ubuntu-cat] Instalació LAMP en Ubuntu 16.04

Miki mikcat a gmail.com
dij ago 31 06:28:51 UTC 2017

Bones Joan Carles, de res ;)

Som-hi doncs, per instalar el wordpress només et cal crear-li una base de
dades (i un usuari per ell millor...):

Et fico en negreta el que pots canviar i el que has de recordar per després.

Creem la bbdd

$mysql -u root -p
Enter password:
Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 5340 to server version: 3.23.54

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> CREATE DATABASE *wordpress*;
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON *wordpress*.* TO '*nomusuariwp*'@'localhost'
IDENTIFIED BY '*unpassword*';
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

mysql> FLUSH PRIVILEGES;
Query OK, 0 rows affected (0.01 sec)

mysql> EXIT
Bye
$

Baixem i descomprimim el wordpress
cd /var/www
/var/www$ sudo wget https://ca.wordpress.org/wordpress-4.8.1-ca.tar.gz
/var/www$ sudo tar -xzvf wordpress-4.8.1-ca.tar.gz
/var/www$ sudo chown -R www-data.www-data wordpress

/var/www$ cd wordpress
/var/www/wordpress$ sudo cp wp-config-sample.php wp-config.php

Aquí toca editar la config amb el teu editor preferit, et recomano geany
per exemple:
/var/www/wordpress$ sudo aptitude install geany

/var/www/wordpress$ sudo geany wp-config.php

Fiques les dades de la bbdd creada abans:

define('DB_NAME', '*wordpress*');
define('DB_USER', '*nomusuariwp*');
define('DB_PASSWORD', '*unpassword*');

Vas a aquesta url:
https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/

I copies el que et surti reemplaçant tot aquest tros:

define('AUTH_KEY',         'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_KEY',  'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_KEY',    'put your unique phrase here');
define('NONCE_KEY',        'put your unique phrase here');
define('AUTH_SALT',        'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_SALT', 'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_SALT',   'put your unique phrase here');
define('NONCE_SALT',       'put your unique phrase here');

Ja pots desar el fitxer i sortir.

Amb això tenim el wordpress a punt

Et poso la config de l'apache per tal que quan entris a:  http://localhost
t'aparegui ja el wordpress:

sudo a2enmod rewrite

sudo geany /etc/apache2/sites-enabled/000-default.conf

Veuràs que hi ha un:

DocumentRoot /var/www

Comenta-ho i fica-li el worpdress:
#DocumentRoot /var/www
DocumentRoot /var/www/wordpress

Afegeix això just a sota:
<Directory /var/www/wordpress>
        AllowOverride All
        Require all granted
</Directory>

Desa tanca i reinicia l'apache
sudo service apache2 restart

i ara ja pots executar l'instalador del wordpress:

http://localhost/wp-admin/install.php

I seguir les instruccions

Salut !
Miki

El dia 30 d’agost de 2017 a les 18:36, Joan Carles <palimsesto a gmail.com>
ha escrit: