Re: Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Erik Eloff erik at eloff.se
Sön Juni 15 10:46:59 BST 2008

Den den 15 juni 2008 11:31 skrev Ricard Nordberg <ricard.nordberg at gmail.com
>:

> Hej,
> Problemet: Staten kommer att lyssna på webb & mail samt telefon.
> Lösning 1: Visa sitt missnöje så att beslutet inte tas i riksdagen.

Självklart den bästa lösningen. Tyvärr verkar många politiker inte lyssna på
folket så mycket som de borde.

> Lösning 2: Dränka nätet i spam så att de inte har en chans att kunna
> avlyssna.

Det kommer ju inte att dränka hela nätet, men om det fyller FRA:s filter så
är det fullt tillräckligt

> Jag tänker mig en peer2peer bakgrundstjänst som skickar okrypterad text på
> portarna 21, 80 etc innehållande bomber, skattesmitning, bodström etc.
> Random sökord helt enkelt.
>
> Lite då och då, eller lite likt seti at home
>
> Antar att det behövs någon form av kontrollplats om man bygger det likt
> bittorrent.
>
> Ovan är mitt förslag. Alla andra idéer över hur man skall tekniskt sätta
> stopp för de här dumheterna vore strålande.
>
> Om bara någon % av linux/ubuntufolket kör liknade program som ovan kommer
> den rena volymen gå FRA över huvudet.

Spännande idé. För att det ska fungera behövs det en lista över vilka ord
som avlyssnas (men det är nog ganska lätt att hitta på egna ord som
filtreras )