Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Ricard Nordberg ricard.nordberg at gmail.com
Sön Juni 15 10:31:11 BST 2008

Hej,
Problemet: Staten kommer att lyssna på webb & mail samt telefon.
Lösning 1: Visa sitt missnöje så att beslutet inte tas i riksdagen.
Lösning 2: Dränka nätet i spam så att de inte har en chans att kunna
avlyssna.

Jag tänker mig en peer2peer bakgrundstjänst som skickar okrypterad text på
portarna 21, 80 etc innehållande bomber, skattesmitning, bodström etc.
Random sökord helt enkelt.

Lite då och då, eller lite likt seti at home

Antar att det behövs någon form av kontrollplats om man bygger det likt
bittorrent.

Ovan är mitt förslag. Alla andra idéer över hur man skall tekniskt sätta
stopp för de här dumheterna vore strålande.

Om bara någon % av linux/ubuntufolket kör liknade program som ovan kommer
den rena volymen gå FRA över huvudet.

--
*
Ricard Nordberg