Re: Man kan faktiskt göra nåt åt FRA.

Ricard Nordberg ricard.nordberg at gmail.com
Sön Juni 15 11:24:00 BST 2008

Jo, det är klart att det behövs ord att filtrera. Men om man tar samlade
texter från nån av bloggarna, typ www.henrikalexandersson.se, blandar det
med koranen, bibeln så borde i vart fall FRA's datorer reagera.
Jag tycker dessutom inte att man skall vara för snål mot myndigheterna. Det
är bara ogint. Var i stället generös och sätt upp ett mailkonto till vilken
du prenumererar på alla intressanta sändlistor som finns och kanske ett par
till som du inte är intresserad av.
Svara även snällt på spam till det kontot.

Glöm inte att vidaresända det hela till FRA och de riksdagsledamöter som är
redo att rösta JA och därmed gärna vill veta vad som händer på nätet.

FRA vill även hålla koll på vanliga faxar och mina vanligaste är lunchmenyer
från blandade resturanger.  Samt en del stofiler som skickar kul grejjer
fortfarande per fax. Så de resturanger som fortfarande håller på med sådant
bör uppmärksammas på FRA's faxnummer.

Allt annat vore ju elakt.

Den den 15 juni 2008 11:46 skrev Erik Eloff <erik at eloff.se>:

> Självklart den bästa lösningen. Tyvärr verkar många politiker inte lyssna
> på folket så mycket som de borde.

> Det kommer ju inte att dränka hela nätet, men om det fyller FRA:s filter så
> är det fullt tillräckligt

> Spännande idé. För att det ska fungera behövs det en lista över vilka ord
> som avlyssnas (men det är nog ganska lätt att hitta på egna ord som
> filtreras )

*
Ricard Nordberg
Signalhornsgatan 46