7 probleme aparute dupa instalare Ubuntu 8.04.1 AJUTOR!

Alex Eftimie alex la rosedu.org
Dum Oct 12 22:31:12 BST 2008

Raspund aici și dau copie la listă, poate se găsește cineva mai
priceput să răspundă mai bine:

2008/10/13 Romicã Avãdãnoaei <romeoava la yahoo.com>:
> [...]
> de prieteni. Probabil ca cele mai multe comp'-uri merg usor din prima
> incercare. Insa sunt prea multe setari manuale, ceea ce necesita cunostinte
> de programare.
> Daca va pot ajuta cu ceva spuneti-mi. La traducere nu sunt foarte bun, mai
> cu seama la datele tehnice, insa poate apare altceva.
>
> Pentru ca instalarea a durat cateva ore, nu am mai avut timp sa terminam
> setarile. De aceea am nevoie de asistenta in continuare pentru a pune la
> punct unele detalii.
>
> 1. Nu am sunet. Video-urile de pe YouTube merg dar fara sunet.

Încearcă să schimbi din Sistem->Preferințe->Sunet PulseAudio cu ALSA
sau cu OSS. Vezi și dintr-un terminal (Aplicații -> Accesorii ->
Terminal) comanda alsamixer dacă nu-ți arată vreun canal pe mut
(folosești săgețelele și tasta M).

> 2. Cand deschid un document docx in OpenOffice nu se vad pozele ci doar
> scrisul. Nici nu-mi arata ca ar fi fost poze in document. Ceea ce este grav
> in cazul unor documente mai importante.

Pentru docx complet cred că va trebui să mai aștepți până la
OpenOffice 3.0. Nu știu deocamdată cum funcționează.

> 3. Nu stiu ce sa folosesc in locul FrontPage?

Nu am folosit, dar google zice: Quanta sau NVU...
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-143043.html

> 4. In prima seara de funcionare, dupa 2-3 ore de la instalare, mi-a disparut
> incet, incet cate un buton pana ce nu a mai ramas nimic pe Desktop, nici nu
> mai reuseam sa inchid compu'. La inceput, mous-ul nu mai raspundea la
> comenzi. Acum vad ca nu mai are nimic, dupa o zi intreaga de lucru.

Dacă ți se mai blochează mediul grafic, îl poți reporni prin
combinația Ctrl+Alt+Backspace. Se întâmplă destul de rar, uneori după
instalarea actualizărilor.

> 5. Merge cam incet, fata de Windows XP la care am renuntat definitiv, (fara
> parere de rau). Se poate imbunatati asta? Mai ales pentru internet. Am doua
> memorii una de 512MB si cealalta de 1GB.

> 6. Nu merge imprimanta, Samsung SCX 4100, compu' trimite informatia,
> imprimanta spune ca imprima, dar pana la urma nu iese nimic din ea.

> 7. Cum il facem sa arate mai frumos? Cum fac cubul ala care se roteste si
> celelalte chestii pe care le-am vazut pe net?

Instalează folosind Aplicații->Instalare/Dezinstalare aplicația
Advanced Desktop Effects Settings. Va apărea în Sistem->Preferințe și
din ea poți activa/seta toate efectele, printre care și cubul.

> As fi bucuros daca am putea vorbi pe mess. ID-ul meu este acelasi: RomeoAva.
> As avea nevoie de asistenta online, daca nu e prea dificil. Nu ma pricep la
> programare.
>
> Am incercat sa intru pe IRC pentru asistenta si nu reusesc.

Pentru IRC intri în Aplicații->Internet->Pidgin dai Conturi->Adaugă,
Protocol: IRC, Server: irc.freenode.net (poti mai incolo alege un
username si o parola). Dai connect apoi tot din Pidgin dai Adăugare
chat -> #ubuntu-ro sau #rosedu. Ar trebui să apară în listă și să poți
vorbi cu noi.

--
Alex Eftimie