Comunitatea asa cum o vad eu (Re: Ubuntu Romania)

Dan Damian dand at codemonkey.ro
Wed Jul 27 14:30:22 CDT 2005

Salut,

Gasesc ca fiind foarte eficienta initiativa lui Silviu de a "ataca"
probleme imediate, cum e site-ul web. N-as vrea sa ne abatem de la
aceasta discutie, ci doar sa va prezint cateva idei despre rolul pe care
mi-as dori sa-l jucam ca si comunitate. Stiu ca incerc putin marea cu
degetul, sper doar sa inspir la actiune si nu sa cadem in capcana
planurilor marete... :)

In primul rand, care-s problemele ce ma "rod" si cred c-ar merita sa
incercam sa le rezolvam:

  - Ubuntu este relativ necunoscut in Romania; spre deosebire de alte
distributii, nu are o prezenta online sau offline sesizabila pe plan
local

  - Nu sunt suficient de cunoscute modalitatile de a obtine suport
(gratuit sau comercial)

  - CD-urile gratuite ajung foarte tarziu (sau chiar deloc, cum mi s-a
intamplat cu Warty)

  - Ubuntu este doar partial tradus in romana (atat interfata cat si
documentatia oficiala)

Ca obiective, in functie de resurse, mi-ar place sa urmarim:

  - Intretinerea unui sit web care sa centralizeze toate resursele
locale (documentatie, mirror-uri, LUG-uri, forum, surse de
suport/servicii comerciale)

  - Organizarea unor puncte de contact in fiecare oras pt. obtinerea de
CD-uri gratuite

  - Dezvoltarea de materiale promotionale in romana (in colaborare cu
alte LoCoTeams)

  - Existenta unui punct oficial de contact pe plan local (pt. presa, de
ex.)

  - Continuarea eforturilor de traducere GNOME/Debian/Ubuntu

Ordinea nu are neaparat importanta. Personal, as vrea sa ma concentrez
pe eforturile de traducere a interfetei.

Mai departe n-as vrea sa detaliez acum ideile de mai sus, prefer sa o
fac cand va veni timpul fiecareia. Avem deja 2 obiective imediate:
recunoasterea ca echipa (respectiv alegerea unui LoCoTeamContact) si
site-ul web.

-dan