Comunitatea asa cum o vad eu (Re: Ubuntu Romania)

Peter Damoc pdamoc at gmail.com
Thu Jul 28 03:13:11 CDT 2005

On Wed, 27 Jul 2005 22:30:22 +0300, Dan Damian <dand at codemonkey.ro> wrote:

> [...]
> probleme imediate, cum e site-ul web. N-as vrea sa ne abatem de la
> aceasta discutie, ci doar sa va prezint cateva idei despre rolul pe care
> mi-as dori sa-l jucam ca si comunitate. Stiu ca incerc putin marea cu
> degetul, sper doar sa inspir la actiune si nu sa cadem in capcana
> planurilor marete... :)
>
> In primul rand, care-s problemele ce ma "rod" si cred c-ar merita sa
> incercam sa le rezolvam:
>
>   - Ubuntu este relativ necunoscut in Romania; spre deosebire de alte
> distributii, nu are o prezenta online sau offline sesizabila pe plan

ubuntu.ro ar trebui sa ajute cu ceva in domeniu asta.
Comunitatea linux in Romania de destul de dezbinata... cel putin din ce am
vazut eu... foarte multe ego-uri.
Cred ca o rezolvare partiala la situatia asta ar fi daca cineva oficial (a
se citi Dan :) ) ar lua legatura cu administratorii de pe la
universitatile mai mari din Romania si eventual puse macar link-uri spre
ubuntu.ro in forumurile universitatilor.
ceva gen:
http://forum.cs.tuiasi.ro/viewforum.php?f=4&sid=d3f8fb9805de3401f778b5ea3f15440e
sa contina un link macar spre ubuntu.ro

>   - Nu sunt suficient de cunoscute modalitatile de a obtine suport
> (gratuit sau comercial)

deocamdata sa resusim sa punem macar un forum pe ubuntu.ro

>   - CD-urile gratuite ajung foarte tarziu (sau chiar deloc, cum mi s-a
> intamplat cu Warty)

poate reusim sa punem pe picioare ceva pe aici pe la noi.
Eu am o imprimanta care poate tipari si CD-uri, daca reusim sa facem rost
de "oficial artwork" si poate ceva sponsorizare... poate reusim sa le
producem local.

>   - Ubuntu este doar partial tradus in romana (atat interfata cat si
> documentatia oficiala)

a vazut cineva ROSLIMS?
http://distrowatch.com/table.php?distribution=roslims
eu nu am apucat dar am auzit ca ar fi destul de tradusa... daca asta e
situatia... de ce nu se vede si in Ubuntu.... doar e bazata pe Knoppix...

> Ca obiective, in functie de resurse, mi-ar place sa urmarim:
>
>   - Intretinerea unui sit web care sa centralizeze toate resursele
> locale (documentatie, mirror-uri, LUG-uri, forum, surse de
> suport/servicii comerciale)
>
>   - Organizarea unor puncte de contact in fiecare oras pt. obtinerea de
> CD-uri gratuite

pe mine ma poti trece la Bacau. :)

>   - Dezvoltarea de materiale promotionale in romana (in colaborare cu
> alte LoCoTeams)

poate reusim sa atragem ceva utilizatori de alte distributii... Ar fi
superb daca resursele care sunt irosite (in viziunea mea) incercand sa
reinventeze roata ar fi redirectionate spre ubuntu.ro

>   - Existenta unui punct oficial de contact pe plan local (pt. presa, de
> ex.)

Nu e la Timisoara?

>   - Continuarea eforturilor de traducere GNOME/Debian/Ubuntu

hmmm.... din pacate asta e cel mai important punct si in acelasi timp cel
mai problematic....
parerea mea e ca situatia se va imbunatati daca grupul utilizatorilor de
ubuntu din romania capata ceva masa...

> Ordinea nu are neaparat importanta. Personal, as vrea sa ma concentrez
> pe eforturile de traducere a interfetei.
>
> Mai departe n-as vrea sa detaliez acum ideile de mai sus, prefer sa o
> fac cand va veni timpul fiecareia. Avem deja 2 obiective imediate:
> recunoasterea ca echipa (respectiv alegerea unui LoCoTeamContact) si
> site-ul web.

LoCoTeamContact? are cineva vreo alta propunere in afara de Dan?

Pedro.