Fellesaktiviteter rundt Ubuntu 9.10 lanseringen + FSCONSh

Jesper Jarlskov jesper at jarlskov.dk
Wed Sep 16 23:19:41 BST 2009

Hey

Jeg synes det lyder rigtig godt. Som alle ved har vi jo meget længe
snakket om mulighederne for at forbedre samarbejdet mellem de nordiske
lande, det kunne være rigtig lækkert hvis der rent faktisk kom handling
bag ordene, som der ligges op til her! Det er godt med noget initiativ :-)

Rubén Romero y Cordero wrote:
> Hei!
>
> I forbindelse med Ubuntu 9.10 lanseringen vil jeg gjerne at vi, på
> nordisk plan, tenker på følgende:
>
> 1. Samkjøre vår marketing av de forskjellige arrangementene i alle de
> nordiske landene (Ubuntu Release Parties er jo fine arenaer for å få
> andre arrangementer i fokus være seg Ubuntu Open Week, Ubuntu Global
> Jams eller konferanser som FSCONS).
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener her, vil du have vi skal
afholde nogle af arrangementerne sammen? Vi har i det danske LoCo
snakket om at prøve at mødes fysisk til nogle af disse arrangementer,
bl.a. Ubuntu Global Jam, hvis nogle af jer andre var interesserede i at
være med og gøre det endnu større kunne det være rigtig interessant.

> 2. Planlegger og gjennomfører en aktivitet som kan "gjenkjennes"
> overalt i Norden (Posters, website buttons) som relateres med
> lanseringen av Karmic (jeg melder meg som første mann for å være med
> på dette)
Det kunne også være rigtig fedt. Udover at kunne skabe et samlet visuelt
billede for at prøve at få folk til at huske os bedre, kunne der også
være god synergi i selve samarbejdet. Et af vores generelle problemer er
at få fremstillet ordentligt materiale til de forskellige events, så
hvis vi kunne nøjes med at lave en smule af materialet og så bytte med
jer andre kunne det være rigtig godt. Det ville give en stærkere fælles
fremtoning, og mindske arbejdet.

> 3. Ser mulighetene til å ha en Ubuntu Nordic møte under FSCONS
> (13.-15. november i Gøteborg) og til og med se på muligheten for å
> være en coorganizer og bl.a. hjelpe: http://fscons.org/helping
Så vidt jeg ved kommer der ihvertfald et par danskere til FSCONS, jeg
håber selv at få mulighed for at tage med, men jeg kan desværre ikke
sige det før vi kommer tættere på. Men det ligner et interessant
arrangement, og det kunne være sjovt at møde nogle af jer andre fra de
nordiske lande.

> 4. Planlegger en agenda for Ubuntu Nordic frem til Ubuntu 11.XX
> innenfor flere områder (hvordan få flere bidragere til ubuntu,
> eventer, marketing, best practices)
>
> Ubuntu Danmark, Norge og Sverige har lenge snakket om de 2 siste
> punktene og tatt kontakt med noen av folka bak FSCONS og de er
> positive til dette. Det er under 2 måneder til konferansen er et
> faktum så vi burde handle raskt om vi skal få dette til.
>
> Hvordan er interessen for folk rundt omkring for å gjennomføre noen av
> disse punkter? Foreslo gjerne flere også :) !!
Jeg kan se at #ubuntu-nordic på freenode's irc-server er taget i brug,
men der er ikke mange derinde. Hvis vi kunne prøve at opfordre de aktive
i de nordiske lande til at prøve at følge lidt med derinde for at prøve
at fremme samarbejdet og venskabet imellem de engagerede.

Jesper Jarlskov