UBUNTU 12.04 LTS OPWAARDEREN NAAR 14.04 LTS

René rene.remmelzwaal op planet.nl
Za mei 24 09:20:43 UTC 2014

Hoi Jaap,
Fijn dat je gereageerd hebt op mijn email.....
Ik ben blij met het idee , dat ik (en dus alle Ubuntu gebruikers) door kunnen gaan met o.a de LTS versie van UBUNTU.
Dat er geüpdate kan worden , met behoud van data.
Ik denk ook , dat het verstandig is nog even te wachten met de update naar versie 14.04, overigens heb ik wel de stoute schoenen aangetrokken en heb de update gedaan naar 14.04.
Ik maak altijd 2 keer per maand een image van mijn gehele UBUNTU, dus hoef ik niet bang te zijn, op mijn bek te gaan... verder maak ik tussendoor ook nog backup's .
Ik heb de update naar 14.04 gedaan met de commando in de terminalvenster : "sudo update-manager -d" .
De update manager kwam toen met de melding "new ubuntu release '14.04' is available" ......verder verliep alles goed, maar het hele proces duurde inderdaad hhhheeeeellllll erg lang.
Toen de gehele update achter de rug was, startte ubuntu niet goed op........ op het scherm kwam de melding " file not found........ druk iedere knop , om verder te gaan."
Uiteindelijk starte het goed door en zag , dat al mijn instellingen en  verwijzingen op het buroblad er nog waren...... alles deed het goed en al de data was in takt gebleven..
Één ding viel mij , op dat is dat WIFI heel lang duurde eer dat het contact maakte met internet., bij de versie 12.04 was het contact met WIFI er vrijwel direct.
Ik heb er verder wat mee gespeeld, maar uiteindelijk, heb ik toch maar de laatste image met versie 12.04 teruggezet, op mijn laptop.
Nu draait versie 12.04 weer zoals ik gewent bent.
Ik wacht nu de rest van dit jaar en doe dan mogelijk weer een poging , om de update te doen naar 14.04.
Moet wel zeggen, dat het een prettig gevoel geeft, dat je die update reeds gedaan hebt.

Noot:
De knop waar jij het over had, om de update doen, heb ik bij 12.04 niet gezien......!

Bedankt voor je hulp.
Gr.
René