UBUNTU 12.04 LTS OPWAARDEREN NAAR 14.04 LTS

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Za mei 24 14:29:55 UTC 2014

René schreef op za 24-05-2014 om 11:20 [+0200]:
> Toen de gehele update achter de rug was, startte ubuntu niet goed
> op........ op het scherm kwam de melding " file not found........ druk
> iedere knop , om verder te gaan."
> Uiteindelijk starte het goed door en zag , dat al mijn instellingen en
> verwijzingen op het buroblad er nog waren...... alles deed het goed en
> al de data was in takt gebleven..
> Één ding viel mij , op dat is dat WIFI heel lang duurde eer dat het
> contact maakte met internet., bij de versie 12.04 was het contact met
> WIFI er vrijwel direct.
> [...]

Hallo René,

Gefeliciteerd dat het je gelukt is, het opwaarderen te doen. Geeft je
weer wat ervaring voor straks, als je werkelijk gaat opwaarderen. Goed
dat je een image achter de hand hebt voor het geval dat.
Kennelijk is a) Ubuntu 14.04 nog niet helemaal klaar. Na 24 juli is daar
meer kans op, en ... opwaarderen op deze manier is een proces dat meer
kans loopt niet helemaal goed te gaan dan een verse installatie. Dat is
wat ik altijd doe, en ben daar op deze computer binnen een kwartier mee
klaar (en daarna updates, en extra programma's die ik nodig heb,
installeren, wat ook enige tijd kost).

Je hebt ook kennis gemaakt met een wat minder goede vertaling: "file not
found........ druk iedere knop , om verder te gaan." Bedoeld werd: een
willekeurige toets ("any key"). Iedere knop (of toets) is wat erg veel.

Groeten,

Jaap