kan niet upgraden van 12.04 naar 14.04

Bart Ribbers bart.ribbers op gmail.com
Ma mei 5 07:47:53 UTC 2014

Hoi,

Dit kan zeker via een andere computer, servers worden ook op die manier
geupdate. Je moet het alleen niet via een normale SSH sessie (of remote
desktop) doen, omdat die verbroken wordt tijdens de update.
Bij mijn eigen server kon ik ook verbinden via een serial console, op
deze manier kon ik gewoon updaten van 10.04 naar 14.04.

Maar helaas heb ik geen antwoord op je vraag YP... Mijn server kon
gewoon vanaf 10.04 naar 14.04 geupdate worden, dat is zelfs nog een
grotere update naar van 12.04 naar 14.04.
Wat je zou kunnen proberen is /etc/update-manager/release-upgrade op
"prompt=normal" zetten. Omdat de nieuwste versie nu 14.04 is zou hij
gewoon die aan moeten geven. Daarna kun je upgraden met
"do-release-upgrade" (vergeet niet sudo te gebruiken!).

Nogmaals, doe dit niet via SSH, want die sessie wordt dan verbroken en
dan faalt je upgrade. Dit is wel te fixen maar dit is een heel gedoe.
Probeer een serial console of fysieke toegang (met een toetsenbord en
beeldscherm) te regelen.

--
Met vriendelijke groeten,
Bart Ribbers