default user-agent

Dieter DiiN op tele2.nl
Do Aug 13 20:09:25 UTC 2009

Op donderdag 13-08-2009 om 18:14 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:

> Akkoord; het feit is dat soms die site-aanbieder de overheid zelf is,
> dus geld die ook van ons is en zeer slecht besteed is: in dat geval moet je
> ze kunnen verplichten zich tot de W3C norm te onderwerpen
> maar 't is niet zo (in ons land toch) dat alle overheden systematisch W3C en
> openstandaarden-compatible sites, apps online en diensten aanbieden.
> Men moet dan toch nog voor de zoveelste keer schrijven en herschrijven
> totdat een beetje van ons kritiek en informatie tot hun hersencellen en tot
> bij de webmaster terecht komen :-)

Het moet ook niet bij de webmaster terecht komen. De Europese Unie heeft
MS een boete opgelegd in miljarden hoogte. Onder meer kon MS met IE hun
monopolie kracht bij zetten. Je zou kunnen redeneren dat nu de Belgische
overheid het monopolie van MS met hun IE helpt in stand te houden.
Misschien zou je jouw overheid moeten wijzen op dat feit, en als ze het
zo laten dat je er een mailtje aan waagt naar de Europese Unie.
Volgens mij is de Belgische overheid fout bezig.

Groetend, Dieter.