Onderwerp : kasboek en spraakherkenning

Auteur : Balaam's Miracle
E-mail : balaam op balaamsmiracle.com
Datum : Za Mrt 29 16:22:21 GMT 2008

On Tue, 18 Mar 2008 15:07:13 +0100, <f.postema op hccnet.nl> wrote:

> Hallo, wie kan mij informeren over een goed kasboek dat binnen ubuntu ook
> goed werkt? verder gebruik ik als spraakherkenning Dragon naturelly
> speking, maar dat krijg ik binnen ubuntu niet aan de 'praat' of aan 'het
> luisteren'. wie heeft daar ervaring mee? al vast bedankt. Frits Postema

Ik heb de volgende informatie gevonden (in het Engels):
http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_speech_recognition_software

Het is niet veel, maar er staat dat het mogelijk zou moeten zijn om Dragon
Naturally Speaking 9 via WinE te laten werken. Daarnaast worden er diverse
spraakherkenningsprogramma's voor Linux genoemd.
Ik denk dat het de moeite waard is om er even te kijken.