Installeren Printer van windowsmachine en het installeren van een pdf-creator

H-P. Koster h.p.koster op xs4all.nl
Do Feb 7 10:38:15 UTC 2008

Op donderdag 07-02-2008 om 10:14 uur [tijdzone +0000], schreef Eric
Bosma:
> Sinds een paar dagen ben ik overgestapt van Windows naar Linux en moet
> ik doorgeven dat mijn eerste indruk goed zijn.
> Alleen probeer ik een printer van een windows machine te installeren

Wat bedoel je precies met de bovenstaande zin?

>  maar krijg steeds de foutmelding dat ik mijn password moet ingeven
> die hij vervolgens NIET ziet.

Bedoel je dat Ubuntu vraagt om een wachtwoord om beheerstaken uit te
voeren (ofzoiets)?
In principe moet je namelijk met CUPS een heel eind kunnen komen met je
printer. En schrik niet, dat gaat opvallend automatisch. Wel valt me op
dat bij oudere printers een hoop geavanceerde functies van onder windows
niet onder linux beschikbaar zijn. Ehhh, wat voor printers gaat het
eigenlijk om?

> Ook zou ik graag willen vragen of er een pdf-creator is binnen ubuntu.
> Persoonlijk werk ik daar het meeste mee.

In Openoffice.org exporteren naar pdf.

HP