netwerk hardware-adres 'spoofen' werkt niet onder Feisty

Matthijs ten Kate ubuntu op tenkate.net
Vr Okt 12 20:17:10 UTC 2007

Rick, bedankt voor je tip.

Uiteindelijk moest ik dit doen om de boel werkend te krijgen:

ifconfig eth1 down
ifconfig eth1 hw ether [macadres]
dhclient eth1

Toen had ik ineens weer internet. Pfew :-)

Maar... Als ik nu de router opnieuw opstart, dan begint het feest weer
van voren af aan. Oftewel - de 'spoof' wordt niet onthouden. Moet ik dit
nou zelf in een scriptje gaan stoppen wat ik dan weer ergens moet
aangeven dat het aangeroepen wordt bij het booten?
Zo ja - Maar daar was /etc/network/interfaces toch voor bedoeld? Waarom
werkt dit ineens niet meer?

Groet,

Matthijs

P.S. - om het routertje nog stiller te krijgen wil ik eigenlijk de FAN
van de processor loskoppelen. Het gaat hier om een Celeron 600 (socket
370). Zal deze processor vanzelf 'downthrottlen' als 'ie te warm wordt?
Of is er een kans dat ik hiermee schade toebreng aan de CPU? FYI - het
koelblokje laat ik wel zitten.

Of is er nog een leuk CLI tooltje waarmee ik de CPU zelf op een lagere
kloksnelheid kan zetten? De BIOS van het ding lukt het niet mee iig.

Op vrijdag 12-10-2007 om 17:18 uur [tijdzone +0200], schreef Rick
Stijnman: