netwerk hardware-adres 'spoofen' werkt niet onder Feisty

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Okt 13 00:00:03 UTC 2007

Op vrijdag 12-10-2007 om 22:17 uur [tijdzone +0200], schreef Matthijs
ten Kate:
> P.S. - om het routertje nog stiller te krijgen wil ik eigenlijk de FAN
> van de processor loskoppelen. Het gaat hier om een Celeron 600 (socket
> 370). Zal deze processor vanzelf 'downthrottlen' als 'ie te warm
> wordt?
> Of is er een kans dat ik hiermee schade toebreng aan de CPU? FYI - het
> koelblokje laat ik wel zitten.
>
> Of is er nog een leuk CLI tooltje waarmee ik de CPU zelf op een lagere
> kloksnelheid kan zetten? De BIOS van het ding lukt het niet mee iig.

Die CPU kan volgens mij niet op een lager pitje draaien, en als die dat
wel kon zou het ook automatisch werken in ubuntu (geen manuele tools
nodig dus).

Wat je eventueel wel kan proberen is "onderklokken" via jumpers op het
mobo (of via het BIOS, maar dat kon niet zei je).  Als het nodig is
uiteraard.

Wat betreft schade toebrengen: sommige CPUs schakelen zichzelf uit voor
dat gebeurt, andere niet, maar afwijken van de specs doe je altijd op je
je eigen risico...

--
Jan Claeys