Booleaanse operatoren (was: Re: Vertaling Tor Applet)

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Vr Jun 8 15:18:48 UTC 2007

On Fri, June 8, 2007 16:56, Jaap Woldringh wrote:

> Uit Wikipedia: "Binas (ook wel geschreven als BINAS of BiNaS) is de titel
> van
> een "Informatieboek havo-vwo voor het onderwijs in de
> natuurwetenschappen".

Ook belangrijk: Binas is enkel bekend in .nl, vziw.
In .be kennen we dit niet (denk ik). Net zoals begrippen als havo-vwo
totaal vreemd zijn voor ons.

Ik heb wel nog ergens thuis in een kartonnen doos een "Formularium"
liggen. dat is een boekje vol met formules voor wiskunde, fysica en
chemie, waarbij wiskunde de hoofbrok is. Ik meen me te herinneren dat er
iets in staat van boolse/booleaanse logica. Ik weet niet of dit een
"officieel" informatieboek is, maar ik zie regelmatig nog een aantal
studiegenoten van toen uit de wiskunderichting, en ik wil bij hen wel eens
informeren.

In ieder geval: let op bij vertalingen dat je niet vertaalt naar een
typisch Nederlandse of een typisch Belgische/Vlaamse context.

--
Amedee Van Gasse,
ooit nog regentaat wetenschappen-aardrijkskunde gedaan (maar nooit in het