Onderwerp : Werken met Aegis

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Wo Feb 7 17:28:50 GMT 2007

On Wed, 07 Feb 2007, Leo Coomans wrote:

> Gewoon aan een Windows-systeem installeerde ik de meegeleverde Aegis
> virusscanner.

Dat is niet nodig. Ik ken ook geen 'goede' antivirusprogramma's anders
dan clamav, maar die is bedoeld om in een mailserver aan te roepen
(zodat je geen/minder mailvirussen krijgt), niet zomaar voor
desktopgebruik.

> Installatie verloopt prima, maar ik kan het pakket nergens starten.
> Het is wel voorhanden in de Menu-editor, maar verschijnt niet in het
> Toepassingen-Menu zelf.

> In de map /usr/share/aegis-virus-scanner vind ik een
> aegis-virus-scanner.glade bestand terug. Dit is mij echter totaal onbekend
> en ik vind zo ook geen info.

Een .glade-bestand is een interface-beschrijving. Die geeft aan waar de
knopjes moeten komen enzo. Als er geen '.desktop' bij zit zul je 'm
inderdaad niet in het menu vinden.

> Enige ideŽen ? Desnoods over het gebruik van een andere scanner?

Geen scanner :)