Onderwerp : Werken met Aegis

Auteur : Leo Coomans
E-mail : leo.coomans op gmail.com
Datum : Wo Feb 7 16:40:40 GMT 2007

Eerst en vooral hartelijk dank aan allen die mij hielpen bij vorige
obstructies.
Het is ondertussen reeds een kleine 20 jaar geleden dat ik ervaring opdeed
met Unix-systemen en ik merk dat veel info toch langzaamaan terugkomt,
waardoor de werking van Ubuntu stilaan duidelijker wordt.
Gewoon aan een Windows-systeem installeerde ik de meegeleverde Aegis
virusscanner.
Installatie verloopt prima, maar ik kan het pakket nergens starten. Het is
wel voorhanden in de Menu-editor, maar verschijnt niet in het
Toepassingen-Menu zelf.
In de map /usr/share/aegis-virus-scanner vind ik een
aegis-virus-scanner.glade bestand terug. Dit is mij echter totaal onbekend
en ik vind zo ook geen info.
Enige ideŽen ? Desnoods over het gebruik van een andere scanner?

Met beste dank.
Leo