IP2200

Peter Poeliejoe p.poeliejoe op gmail.com
Zo Dec 17 10:09:41 UTC 2006

Op 16-12-06 heeft Amedee Van Gasse<amedee op amedee.be> het volgende geschreven:
> Op zaterdag 16-12-2006 om 22:37 uur [tijdzone +0100], schreef Han
> Bronsveld:
>
> Ik had iets gelijkaardig voor met mijn Konica Minolta printer: ook
> alleen maar een rpm.
>
> Installeer alien (sudo aptitude install alien of gebruik
> synaptic/adept). Daarmee kan je rpm-pakketten omzetten naar
> deb-pakketten. En van dan af zou het zichzelf moeten uitwijzen.
>
> Succes!
>
> --
> Amedee Van Gasse

Ook ik heb zoiets, een Canon ip4200. Erin getrapt omdat op de Canon
site direct gezwaaid werd met een Linux driver. Een .tar.gz of .tgz
dacht ik, waardoor ik geen onraad rook. Na uitpakken bleken dit rpm's
te zijn. Inderdaad met alien geprobeerd om te zetten, wat ook wel
lukte, maar absoluut niet resulteerde in stabiel printen. Op
www.linuxprinting.org vindt je wel informatie om het te proberen. Het
is mij echter niet gelukt. Hij print veel te klein of loopt gewoon
vast.

Omdat het ding ook nog eens streperig print als hij twee uur stil
heeft gestaan (komt bij mij voor) heb ik 'em nu net voor de tweede
keer naar Canon terug gestuurd. De eerste keer hadden ze in de vier
weken dat het duurde alleen een "duurtest" uitgevoerd, lees "veel inkt
verbruikt".

Ik hoop dat het apparaat dit keer in ieder geval bruikbaar genoeg
terugkomt om voor de kinderen voor hun schoolopdrachten onder windows
te kunnen dienen, maar voor wat Linux betreft heb ik het met Canon en
hun service wel even gehad.

Groetens,
Peter