bedenking ivm vertalingen

JanC janc+ubuntu op lugwv.be
Vr Dec 17 10:52:09 CST 2004

Zou het niet best zijn om die vertalingen op Rosetta te co÷rdineren, vb.
via een mailing list?  Als het hier daardoor te druk zou worden
eventueel een andere lijst?

Ik denk dan vooral over het vertalen van bepaalde termen, zodat we
allemaal dezelfde vertaling gebruiken en verwarring bij gebruikers
vermijden...?

We kunnen vertalingen ook een beetje verdelen zo.  De vertaler is bij
voorkeur iemand die het programma gebruikt, en bij newbie-programma's is
een vertaling belangrijker dan bij pakweg een developer tool.

(Ik heb gelezen dat de ontwikkelaars van Rosetta zelf ook denken aan een
systeem om co÷rdinatie & kwaliteitsbewaking makkelijker te maken.)

--
JanC