iz zei dat ie deze e-mail nooit gekregen had

Tsjoklat tsjoklat op syphir.sytes.net
Vr Dec 17 07:01:30 UTC 2004

Hallo iedereen,

Er is een lange lijst die ik zou willen zien in de volgende versie van
Ubuntu. Ik denk dat ubu een better installatie procedure moet krijgen.
Ik bedoel niet een flitsende graphische installatie maar een betere
scheiding. Ik zou graag willen zien dat ik een optie heb om of een
desktop te installeren of een server of gewoon 'standaard'. Dit kun je
natuurlijk ook weer onderverdelen in verschillende categorieen. Desktop:
KDE/Gnome/noem maar iets, en hetzelfde geld voor het server gedeelte;
server/router/firewall/iets anders. Dit zou moeten worden doorgevoerd in
de wiki paginas die op dit moment toch wel zeer chaotisch zijn. Een wiki
pagina voor de desktop gebruikers, een voor de servers gedeelte en een
voor algemene vragen. Deze wiki paginas zouden ook meer informatie
moeten verstreken betreffende hulp met het opzetten van bijvoorbeeld
apache, tomcat, fonts, xorg en ga maar zo door. Ik zou dit zelfs
doorvoeren naar irc. #ubuntu-desktop #ubuntu #ubuntu-server kanalen.

Wat betreffende de programmas in ubu, ik zou graag betere
audio/media/video ondersteuning zien. Het is het enige wat ik denk, dat
niet zo goed vertegenwoordigt is in ubu. En we kunnen dan wel gaan
emmeren over 'restricted formats', maar ik denk echt dat er genoeg
mogelijkheden zijn om een goede, degelijk audio/media/video opzet te
krijgen en te houden en niet te 'restricted formats' aan te raken.

Een andere iets wat ik echt op hoop is, dat ubu van mozilla af kan. Ik
gebruik Epiphany, en helaas is dat nog steeds afhankelijk van mozilla.
Ik zeg niet dat ik het niet in de paketten lijst wil hebben, ik hoop
alleen dat er een weg omheen is zodat ik het niet hoeft te d/l en/of te
installeren om Epiphany te draaien. De reden is dat op dial-up het geen
pretje is om ooo, evolution of mozilla te d/l.

Nou, dat was het wel zo'n beetje... als iemand niet begrijpt waar ik het
over hebt, vraag me het in het kanaal... samen komen we er wel uit :P

Des

--
"The greatest happiness of life is the conviction that we are loved --
loved for ourselves, or rather, loved in spite of ourselves." Victor