[ubuntu-hu] Áttelepítés és liveCD

Horvath Arpad horvath.arpad at roik.bmf.hu
2008. Jan. 18., P, 09:08:39 GMT

    Kedves József!

 Bocskay József írta (Dátum: 2008. Jan. 18.)
> Abban kérnék segítséget, hogy hogyan tudnám úgy átvinni az egészet, hogy ne
> kelljen semmit újra telepíteni, konfigurálni és az is jó lenne, ha ebből egy
> boot CD-t lehetne (és ha lehet egy bootolható pendrive-ot is), hogy más,
> olyan gépen is tudjam használni, amin esetleg más oprendszer van (itt a
> bootolható Live elég lenne).

Nem ajánlom a mindenféle barkácsolást. Szerintem az eredeti Live-CD-t
kellene használni. Úgy tudom, azok a DVD-k/CD-k, amik magyarítva vannak
(azaz fent vannak rajta azok a fájlok, amitől rögtön magyarul indul pl
az ubuntu grafikus felület) ugyanúgy működnek Live-ként, mint az erdeti,
úgyhogy azt vihetnéd magaddal.

Magyar CD-k: http://ubuntu-hu oldal, Letöltés gomb, első fejezetcím.

A fenti DVD/CD-ről kellene telepíteni.

A felhasználó beállítási fájljait kellene még átvinni a másik gépre,
ezek a ponttal kezdődő fájlok és könyvtárak. Biztonság kedvéért mentsd
el a frissen telepített rendszeren az eredeti rejtett fájlokat (mondjuk
rakd egy eredeti_rejtett alkönyvtárba). És utána másold be amit a
másikról hoztál.  Ha valami gond van, akkor vissza kell állítani, és
pl. egyesével próbálni a cserét.

A sima ubuntus fájlnézegetővel (Nautilus) úgy találod meg a rejtett
fájlokat, hogy Ctrl-H-t nyomsz (vagy Nézet menüpont, Rejtett fájlok
megjelenítése). Ilyeneknek kell látszania pl. .gnome könyvtár .bashrc
fájl.

Az általános (rendszerszintű) beállítások nehezebbek, a /etc könyvtárban
vannak, de kezdőként nem ajánlom a piszkálását.
Inkább olvassák el a Segítség a telepítéshez fejezet fájljait az
említett oldalon.

A szükséges plusz csomagok telepítéséhez írni kellene egy szkriptet,
amiben ez van:

apt-get update
apt-get install <szükséges plusz csomagok>

és lefuttatni a frissen telepített gépen. Ebben talán az ismerősöd segít.
Vagy az összeállított szükésges plusz csomaglistából a
Rendszer/Adminisztráció/Synaptic-kal telepítsék maguk az ismerősök.
Úgyis meg kell tanulniuk a csomagtelepítést. Szerintem az ismerkedéshez
az is hozzá tartozik.

  Minden jót!
     Árpi

--