[ubuntu-hu] Áttelepítés és liveCD

Bocskay József bojozsi at t-online.hu
2008. Jan. 18., P, 07:44:07 GMT

Kedves Listatagok!

Csak néhány hónapja ismerkedek a Linux világával, - úgy hogy semmilyen
informatikai ismeretem nincs, - de nagy örömmel olvasgatom az Ubuntu
levlista cikkeit, leveleit. Sajnos lévén elég képzetlen a Linux világában és
még most is erősen kötődöm a grafikus felületekhez, ezért gondot okoz az
alábbi probléma.

Az ok, amiért ehhez a közönséghez fordultam, az, hogy végre egy kulturált
közösség, ami él, létezik, lélegzik, hiszen a naponta (esetenként naponta
többször is) kapott levél ezt jól bizonyítja. (Más levlistának is vagyok
tagja, sajnos ott nem ezt tapasztalom)

Ezért megkísérlek egy kis segítséget kérni:

A laptomomon van egy működő disztro, amit megelégedéssel használok kb. 4
hónapja. Viszont két másik gépre szeretném átköltöztetni az egészet, egy
asztalira és egy másik laptopra is.

Abban kérnék segítséget, hogy hogyan tudnám úgy átvinni az egészet, hogy ne
kelljen semmit újra telepíteni, konfigurálni és az is jó lenne, ha ebből egy
boot CD-t lehetne (és ha lehet egy bootolható pendrive-ot is), hogy más,
olyan gépen is tudjam használni, amin esetleg más oprendszer van (itt a
bootolható Live elég lenne).

A lényeg, hogy ugyanaz a rendszer, - pontosan- ugyanabban az állapotban
maradjon meg, a nagy nehezen összehozott jelenlegi állapot meg is maradjon,
mert így ahogy most van nekem pontosan elég, sem többre, sem kevesebbre
nincs szükségem. (Legalábbis most még ;-) )

(Lám van elégedett új "fertőzött" is, ráadásul nagyon kezdő.)

Nem titok egyébként, hogy szeretnék a barátaimnak, ismerőseimnek néhány
CD-t, pendrive-ot küldeni ajándékba, hogy ők is ismerkedjenek az open
közösséggel és lehetőségekkel. A fiam néhány osztálytársának, barátjának is
szeretnék belőle juttatni, hogy "fertőzzem" őket is. (Ha nem is szeretik meg
azonnal, de legalább ismerjék meg.) Tudom, hogy van LiveCD letöltési
lehetőség, de abban mindent előlről kellene kezdeni, és nem biztos hogy újra
sikerülne, nem beszélve arról, hogy mennyi idő lenne.

Ha lehet, a válasznál figyelembe kellene venni, hogy TELJESEN kezdő vagyok,
a telepítésnél még volt segítségem, de most "elhavazta" magát és nem akarom
zaklatni . A segítséget előre is köszönöm. (Csak így tovább. :-) )

Üdv: bojozsi