[ubuntu-dk] Referat af ekstraordinær generalforsamling søndag d. 3. oktober

Henning Wangerin 080215 at henning.wangerin.dk
Tor Okt 7 18:01:37 BST 2010

Martin Pihl wrote:
> Den 7. okt. 2010 12.37 skrev Per Kongstad <p_kongstad at op.pl>:
>
> Jamen al ære og respekt for jeres indsats i Århus!
>
> Jeg efterlyser som sagt bare en professionel holdning til problemet
> med foreningen. Jeg synes ikke denne agerer ret fornuftigt i denne
> sammenhæng.

Det kommer jo også an på hvad foreningen og medlemmerne vil.

Der har været en grusom masse negativitet på mailinglisten, som gør at
jeg ikke er særlig forhippet efter at lave noget i foreningen. Men ok
jeg er rimeligt engageret i andre sammenhænge i forvejen, så jeg får nok
mine lyster styret alligevel ;-)

> Derfor ville det være bedre at nedlægge end at holde noget i gang som
> alligevel ikke fungerer.
>
> Enten brænder de medvirkende for sagen eller også er det meget bedre
> at finde andre metoder som eksempelvis jeres i Århus.

Alslug som jeg er formand for har vi lidt det samme, problem, men vi har
lidt kørt det traditionelle foreningsarbejde i baggrunden, og laver
fysiske aktiviteter i stedet for.

Et stykke hen ad vejen ser jeg os som den sønderjyske afdeling af ubuntu
dk - vi har installfester en gang i måneden hvor vi primært installerer
ubuntu på folks maskiner, men selvfølgelig hjælper dem bredt på alle
open-source platforme i den grad vi kan hjælpe. Vores primære fokus ER
"Ubuntu ud til folket"

Vi har hernede et meget godt argument for at have vores forening. Uden
forening bliver det nemlig pokkers svært at skaffe lokaler.

> GØRES

Der SKAL ske noget, men ikke så meget i bestyrelsen. I Alslug har vi
mere eller mindre erkendt det, og forsøger fysisk at køre os i stilling
til at kunne komme ud blandt virkelige mennesker.

Jeg må tilstå at Alslug ikke mere er så nørdet, men til gengæld har vi
rimeligt godt hul ud til normale mennesker. Det håber jeg også lykkes
for UbuntuDK. Nørderne ved jo i forvejen hvad ubuntu er for en
størrelse, eller har i det mindste hørt om det.

--
Henning Wangerin
Skoltoften 9, DK - 6400 Sonderborg