[ubuntu-dk] Foreningen af danske Ubuntubrugere lukkes og slukkes...

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Søn Maj 30 16:30:31 BST 2010

søn, 30 05 2010 kl. 17:02 +0200, skrev michael:

<SNIP>

Generelt modtager jeg som bestyrelsesmedlem gerne en næse for at ikke
have håndteret generalforsamlingen ordentligt ifølge vedtægerne.

Og vedtægterne sucks grundlæggende, det er jeg også enig i. Vi startede
et arbejde for at få det fikset, men der har ikke været nogen der har
lagt et arbejde i det. Jeg prøvede, men mistede momentum og tid - og det
blev derfor til en sur pligt, som jeg ikke har fået ordnet.

> Personligt har jeg følgende vigtige forskelle til hvordan det ser ud
> lige pt.
>
> 1: alle skal have mulighed for at blive medlem uden hensyn til økonomi
> og proforma.

Hvis jeg forstår dette ret, så betyder det intet gebyr og ingen
underskrift af CoC? Jeg er principielt enig i det første, og pragmatisk
enig i det andet. Det første er jeg enig i fordi 100,- kan være
problematisk for folk med lav indkomst (hey, hvis jeg skal vælge mellem
2-3 dages mad og et medlemskab der ikke betyder det store, så vælger jeg
maden). Underskrivelse af CoC har ingen praktisk betydning, idet vi kan
se at de få gange folk overtræder den, så bliver CoC nærmest
latterliggjort.

Problemet er dog at medlemsgebyret stort set er vores eneste faste
indtægtskilde, og derfor må vi finde pengene et andet sted (hvis vi
altså fortsat har lyst til at lave ting der koster penge).

> 2: vi skal have alle folk engageret og ikke bare en lille gruppe som er
> ledere.

Selvfølgelig skal vi det, men er det ikke sådan, at folk der vil
engageres ER engageret? Er problemet ikke at folk ikke gider lave noget,
men bare vil have en hyggeklub med support en gang imellem? Så det, du
foreslår er vel i virkeligheden at vi dropper den flade struktur vi har
nu (hvor bestyrelsen blot er administratorer) til en struktur, hvor
William Wallace kan inspirere tropperne?

> 3: der skal ske noget.

Klart, men det kræver at nogen tager initiativ og rent faktisk gør
noget.

mvh
Niels