[ubuntu-dk] IRC mødet på søndag d. 1. november

Carsten Agger agger at c.dk
Ons Nov 4 17:36:14 GMT 2009

> du ser altså ikke noget problem i at man uden at spørge et irc-møde (som
> alle tidligere var enige om var så vigtige) bare bruger ca 3/4dele af
> foreningens økonoomiske midler?

SBC stod i en konkret situation, hvor der skulle tages en beslutning. SBC
tog en beslutning, der bragte Live! et skridt nærmere virkeliggørelse.

Jeg kan ikke se problemet.

> her er der snakke om et lidt besværligt sted og derfor er det ikke
> muligt at låne, men ellers vil der i 9 ud af 10 tilfælde være sat borde
> til rådighed eller mulighed for at låne borde på stedet
>
> men fint nok... næste træk må jo være at gå viddere med sagen... hvordan
> kan ca 20-30 indspiste og indadvendte rygklappere have status som
> officielt loco?

Det lader til, at du savner lederskab og initiativ i UbuntuDK. Jeg vil
anbefale dig at læse Ubuntu Leadership Code of Conduct,

http://www.ubuntu.com/community/leadership-conduct

Man får ikke tingene til at ske i et community af frivillige ved at kalde
folk for idioter og brokke sig over, at andre ikke laver noget.

Man får ting til at ske ved at gå foran med et godt eksempel. Jeg citerer:

"In Ubuntu, leadership is not an award, right, or title; it is a
privilege. A leader will only retain his or her position as long as he or
she acts as a leader. This means that they act with civility, respect, and
trust in the ways described in the Code of Conduct. It also means that
their contributions are sustained, significant, and reliable for the
period that they lead. Leaders in Ubuntu are not autocrats. Leaders in
Ubuntu can not and will not stay leaders only because they got there
first. Their role stems from shared recognition and respect from their
team.

(...)
A good leader does not seek the limelight but aims to congratulate their
team for the work they do. While leaders are frequently more visible than
their team, leaders in Ubuntu use their visibility to highlight the great
work of their team members and others."

Jeg synes ikke, vi skal bruge tid eller energi på at kalde hinanden for
idioter, jeg synes, vi skal bruge tid og energi på at få noget arbejde
gjort. Det har jeg bl.a. ikke selv kunnet gøre så meget, fordi jeg
nødtvungent har haft (meget) travlt med andre ting de sidste uger - men
det har SBC bl.a. gjort, og jeg kan ingen fordel se i at spilde de få
aktives tid med at kalde dem for idioter og stille krav om ekstraordinære
generalforsamlinger. Jeg synes mao vi skal være konstruktive, og hvis
nogen gerne vil have gjort noget mere, at de som sagt skal gå foran med at
godt eksempel og vise os andre, hvordan det skal gøres - "with civility,
respect, and trust".