[ubuntu-dk] Opstiller til bestyrelsen

Christoffer Kiilerich Nielsen eitreach at gmail.com
Lør Maj 9 02:30:30 BST 2009

Jeg stiller som bekendt op til bestyrelsen, og det er kun god skik at give
en forklaring.

Først og fremmest hedder jeg Christoffer Kiilerich Nielsen, er 23 år gammel,
og har en pokkers masse fritid, som jeg forsøger at bruge på vores community
- dette har jeg gjort i et par år nu, efterhånden - mest på forum, hvor jeg
efter nogen tid blev redaktør, og senere hen administrator.

Igennem de opgaver har jeg lært vores community at kende, og de brugere det
består af - og jeg har forsøgt at yde til det community, igennem dette organ
som jeg kunne, med de idéer og tanker jeg nu engang har - efter bedste evne.
Det har været spændende opgaver - at mægle, at skabe idéer, at forsøge at
samle vores brugere i samarbejde og positivitet - og jeg nyder det. Det er
ikke altid bølgerne går lige lavt - men vi er altid kommet stærkere ud på
den anden side. Vi er et stærkt community.

Jeg går meget op i at vores community er respektabelt, og at det fungerer
for alle slags brugere. Jeg går meget op i tone, respekt og stemning - ikke
bare på forum, men også igennem vores andre organer, såsom IRC, hvor jeg har
forsøgt at få indført nogle af de tiltag jeg har stået for på forum, såsom
afstandtagen til piratkopiering og licensbrud - som bestyrelsesmedlem vil
jeg fortsat stå for de ting. Jeg vil gøre mit for at vores forening og
community forbliver respekteret og solidt, og i hænderne på brugerne, og at
vi i Ubuntus ånd fortsætter med at udvikle os positivt i denne retning.

Det betyder at vi fortsat skal have et godt forhold til Canonical og det
internationale community. Det betyder at vi skal bibeholde vores flade
LoCo-struktur, og at vi ikke skal begynde med at køre sololøb og blive
konfrontatoriske, blot fordi nogle mener at det vil være mere effektivt - på
bekostning af vores fælles ejerskab og ånd. Det må ikke ske - og det vil jeg
kæmpe for at det ikke gør.

Det vil jeg også gøre hvis jeg ikke bliver valgt. Jeg mener dog, at jeg har
noget at bidrage med til bestyrelsen - og jeg håber at I vil vise mig den
tillid, at give mig det ansvar det er at være med. Jeg er på ingen måde
bange for ansvar.

Sidst men ikke mindst - god vind til jer alle på søndag. Det bliver en
heftig forsamling. :)
En HTML-vedhæftning blev fjernet...