[ubuntu-dk] O.k., manglende oversættelse og language pack

Kim Ludvigsen ludvigs at kimludvigsen.dk
Tor Jan 29 17:32:48 GMT 2009

Jesper Jarlskov skrev:
> Dog arbejder ubuntu-dk hovedsagelig med support og "marketing"
> af Ubuntu. Oversættelse af systemet og tilhørende programmer koordineres
> og udføres dog igennem http://www.dansk-gruppen.dk/ og ikke os.
Ok, jeg prøver at høre dem om oversættelserne.

> Dit andet punkt mht. at udbrede kendskabet og installationerne af Ubuntu
> er dog lige præcis hvad vi arbejder med. Så jeg vil se frem til at høre
> mere om hvad du evt. kunne have i tankerne på dette område.
Jeg tænkte bl.a. på links til hinanden, og måske I havde ideer, der
kunne skabe en synergieffekt. Mine guider vil være mere sammenhængende
end guiderne på ubuntudanmark.dk, og vil derfor nok være nemmere at gå
til for nybegyndere. Jeg vil prøve at tage familien Hansen i hånden og
hjælpe dem med alt fra beslutningen om at prøve Ubuntu og selve
installationen til almindelig brug af Ubuntu (se nedenfor). Jeg vil
prøve at undgå enhver form for kommandoprompte ;-)

> Hvis du har
> behov for hjælp til noget af arbejdet kan du jo prøve at høre enten her
> på listen, eller på vores forum på http://ubuntudanmark.dk/forum om der
> er nogen der har mod på at hjælpe.

Jeg vil helt sikkert gerne have hjælp senere i processen og inden
offentliggørelsen for at undgå fejl. Jeg er ikke just en garvet bruger,
så jeg kan nemt komme til at lave fejl eller overse noget. Det kunne jo
også være, at nogle havde forslag til emner/guider, som jeg ikke har
tænkt på. Forslag er selvfølgelig velkomne allerede nu, men jeg vender
som sagt også tilbage senere.

Indtil videre arbejder jeg ud fra nedenstående indholdsfortegnelse, men
den er meget foranderlig, da jeg stadig er på et tidligt stade.

    * Hvad er Linux?
    * Hvorfor bruge Linux?
    * Kan jeg bruge Linux?
    * Linux-distributionen Ubuntu