[ubuntu-dk] Ophavsret på IRC, follow-up

Christoffer Kiilerich Nielsen eitreach at gmail.com
Tir Feb 10 22:33:20 GMT 2009

Hej folkens.

Nu er problemet oppe igen. Denne gang om download af en tv-serie. Jeg har
fået lov af begge indblandede til at poste samtalen, uredigeret.

<MikeDK> LOL en pakke brusetabeletter :-))))))))
 LOL
 må sgu ha fat i den serie
 på dvd eller noget
<ChrisBuchholz> hehe yeha:D
 den er for fed
 sidste så ejg første afsnit på tv2 og så downloadede jeg resten for kunne
ikke vente til næste afsnit blev sendt:D
 jeg henter lige guf
<eitreach> Drop nu den åbenlyse snak om pirateri, ikke? Vi var ganske mange
til sidste møde, som syntes det var noget svineri.
<ChrisBuchholz> eitreach, åbenlys?
<ChrisBuchholz> folk må lade vær at antage
 jeg kunne lige så godt have downloaded det fra en e-store som fra et
torrentside
<MikeDK> well ChrisBuchholz i det du siger downloade californication, så er
det ligesom det samme at lave pirateri
<ChrisBuchholz> MikeDK, nej - ikke hvis jeg downloadede det fra en e-store
<MikeDK> fordi serien ikke findes til gratis download nogen steder
 og hvor kan du hente den fra en e-store??????
<ChrisBuchholz> e-store ffs -> jeg betaler for dem som når man køber musik i
iTunes store
<eitreach> Så må du forklare dig bedre. Næste gang jeg ser noget, kommer der
navn på.
<ChrisBuchholz> dunno, men det findes sikkert, og det er ikke mig der bevise
det findes, det er jer der skal bevise det ikke findes. Sådan fungerer det i
danmark
<ChrisBuchholz> eitreach, du sætter bare navn på så meget du vil. jeg er
ligeglad
<eitreach> Righto, så.
<MikeDK> ChrisBuchholz, så smid link til den e-store du siger har serien
<ChrisBuchholz> MikeDK: som sagt - jeg skal ikke bevise det findes, i skal
bevise det ikke gør

Jeg synes det er en skidt mentalitet at have. Jeg vil igen bede om noget
respons, så vi kan få afklaret dette.

Mvh.