[ubuntu-dk] Ophavsret på IRC, follow-up

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tir Feb 10 22:53:34 GMT 2009

tir, 10 02 2009 kl. 23:33 +0100, skrev Christoffer Kiilerich Nielsen:
> Hej folkens.
>
> Nu er problemet oppe igen. Denne gang om download af en tv-serie. Jeg
> har fået lov af begge indblandede til at poste samtalen, uredigeret.
>
> <MikeDK> LOL en pakke brusetabeletter :-))))))))
>  LOL
>  må sgu ha fat i den serie
>  på dvd eller noget
> <ChrisBuchholz> hehe yeha:D
>  den er for fed
>  sidste så ejg første afsnit på tv2 og så downloadede jeg resten for
> kunne ikke vente til næste afsnit blev sendt:D
>  jeg henter lige guf
> [...]

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg vil egentlig principielt 'holde
med' ChrisBuchholz om at det i princippet kunne have været et lovligt
download, og jeg synes egentligt at du hopper lidt aggressivt ind
tidligt i samtalen. Ordet 'download' betyder _ikke_ ulovlig download per
definition, og jeg synes at det kunne være fint hvis du ventede med at
påpege det før det var konstateret at der var tale om ulovlig download.
Alternativt kunne du gå mindre håndfast til værks, f.eks. med en
kommentar som "ChrisBuchholz: Selvfølgelig et lovligt download, ikke ;)
Snak om ulovlig download er trods alt frabedt." - eller noget.

Og så synes jeg i hvertfald at hvis jeg er inkluderet i de 'mange' at
jeg bliver fejlrepræsenteret. Jeg mener ikke at snak om pirateri hører
til på en ubuntu-dk-* kanal, men svineri vil jeg ikke kalde det.