[ubuntu-dk] Standardnøglering i Ubuntu 8.10

Carsten Agger agger at c.dk
Fre Apr 10 16:54:32 BST 2009

Jeg har en bærbar computer, som jeg netop er begyndt at bruge til at gå på
et trådløst netværk med en WEP-kode. Jeg har bedt den gemme koden, og den
kan gå på - så vidt så godt.

Men når jeg starter computeren, kommer den nu hver gang og før den
etablerer forbindelse til netværket og afkræver mig mit kodeord "for at
give adgang til standardnøglering" e.l.

Jeg *tror*, det kan have noget at gøre med, at jeg bruger automatisk login
og altså ikke skriver brugernavn og password ved opstart.

Ikke desto mindre: Jeg kunne godt tænke mig, at den slet og ret brugte den
gemte kode til at skabe forbindelse med netværket *uden* først at afkræve
mig mit kodeord.

Nogen, der ved, hvordan man får den til det? Som det fremgår af subject
bruger jeg Ubuntu 8.10.

på forhånd tak og god påske til alle,
Carsten