[ubuntu-dk] Loco som forening.

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Tor Sep 4 18:46:01 BST 2008

Hej Daniel

Ja, det er lidt ærgeligt, at opfattelsen ofte er, at Kubuntu står i
skyggen af Ubuntu. Det er en lidt urimelig opfattelse, i betragtning af,
at der lægges nogenlunde lige så mange ressourcer i det, som antallet af
KDE brugere fordrer.

LoCo teamet er, og skal være, et team for alle brugere af Ubuntu og dets
varianter, og således skal det naturligvis også være en for en forening.
No discussion here :)

Jeg ved ikke, om en LoCo hjemmeside om Ubuntu bør have en KDE
counterpart, for jeg synes egentligt ikke, at en LoCo hjemmeside bør
være specifikt rettet mod ét skrivebordsmiljø. Tag ubuntudanmark.dk fx
hvor der ikke er tekst udelukkende rettet mod Gnome. Man kan også gøre
det for kompleks for nye besøgende, som vil blive unødvendigt forvirret
ved at blive præsenteret for valget mellem Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu,
Edubuntu, Ubuntu Studio osv allerførste gang, og skal tage stilling til,
hvilken version de skal bruge.

Det er bedre at tage dét, når brugeren henvender sig om det.

Men selvom jeg synes, at det er lidt ærgeligt, at det er nødvendigt, så
kan jeg også godt se noget fornuftigt i, at vi får en side med en
særskilt Kubuntu dedikeret sektion, så KDE brugere ikke nødvendigvis
behøver at få øje på fx OpenSuse først.

Og ikke mindst for at fange aktive KDE folk og hjælpe dem i gang med at
bidrage til (K)ubuntu... :)

Når foreningen er dannet, og har fået nogle stabile fødder at stå, synes
jeg vi skal tage fat i en sammenlægning af ubuntudanmark.dk og
ubuntu-dk.org (og foreningen), hvor vi også kan få kubuntu.dk
indblandet. Med andre ord: Få samlet tingene! Så vil det også blive
lettere at holde kubuntu.dk opdateret, for der bliver sikkert flere
hjælpende hænder.

Hvad siger du til det?

/Pihl