[ubuntu-dk] Oversættelse af CoC

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Lør Jul 12 20:38:21 BST 2008

Tak for input. Jeg har i dette, mit første udkast, valgt at anvende
'adfærdskodeks', selvom jeg synes at 'etisk regelsæt' er langt mere
mundret. Dog synes jeg at sidstnævnte lyder af mere end det er, og som
etisk regelsæt er dokumentet ukomplet.

Jeg har fuldt original-teksten ret nøje, men alligevel prøvet at gøre
det til rigtigt dansk. Mht tegnsætning, så har jeg fravalgt de fleste
valgfrie kommaer for at gøre det mere læsbart - Det man før sidste
reform kaldte nyt komma. Kan dog ikke love at det er 100%
konsekvent :-).

Min oversættelse er vedhæftet som html-dokument. Jeg kom først i tanker
om wiki et stykke inde i processen, så i må nøjes. Hvis I skulle have
lyst til at se dokumentet uden de oprindelige engelske afsnit, kan
linjen "#display:none" i html'en afkommenteres (ved at fjerne "#").