[ubuntu-dk] Plakater til Release Party

Dennis Hilmar dennis.hilmar at gmail.com
Man Apr 7 16:13:30 BST 2008

2008/4/7 Ask Hjorth Larsen <asklarsen at gmail.com>:

> Vores primære problem her er, at hvis folk ikke er helt sikre på hvad
> dette drejer sig om, så har de ingen interesse i at komme til
> arrangementet. Jeg tror derfor ikke vi kan få nogen med, der ikke
> kender ordet "operativsystem" i forvejen. Dette er naturligvis
> ærgerligt. Men hvis vi på kort tid vil give folk en idé om hvad det
> drejer sig om, så er et passende valgt screenshot nok mere effektivt
> end enhver sætning.

Man skal ikke tage fejl af at billeder siger mere end ord... Jeg synes fx at
opera.com forsidebillede er mega fedt at se på. Med et lille galleri af
forsider og lidt åbne programmer har vi jo faktisk et billede af hvad Ubuntu
er.

Hvad der så skal være slogan'et så synes jeg da vi skal være ærlige og
positive. Synes da "Ubuntu, Linux for human beings" er meget godt, så
hvorfor ændre det?

Hvis det absolut skal laves et specielt, prøver jeg lige med et par forslag:

"Brug Ubuntu til at surfe på nettet, læs mails, rediger dokumenter,
billeder, præsentationer og meget mere. Få en gratis CD med hjem og prøv
det."

 "Ubuntu, et gratis system med over 30´000 programmer til din computer"

"Ubuntu, vores svar på frihed"

"Træt af virus, kør Ubuntu ;-)"

"Få det meste ud af din computer, brug Ubuntu"

(at skærmbilleder så heller ikke indeholder al den