[ubuntu-dk] Tre udfordringer til Linux

Bardur Simonsen bard.simonsen at gmail.com
Ons Okt 17 20:01:57 BST 2007

On Tue, 2007-10-16 at 10:07 +0200, Kristian Houlberg Øllegaard wrote:
> Hej MikeDK
>
> Lige et hurtigt svar.
>
> Det er faktisk muligt at installere Officepakken på linux, men man skal købe
> cross-over, men det synes jeg til gengæld er ærgerligt når man har et godt
> program, som wine, der er opensource og ellers virker rigtig godt.
>
> Direkte at sige, at MS' programmer ikke skal gøres kompatible med Linux, er
> at skyde sig selv i foden, for man udelukker de fleste af brugerne. Normale
> brugere er jo ikke ligeså "hardcore", som de fleste her på mailinglisten, og
> [...]

Det er jeg enig i, men tror aldrig at MS vil lave MS Office kompatibelt
med Linux, og crossover kan ikke kører MS Office 2007, kun ældre
versioner.

et alternativ kan være VirtualBox 1.5, den skulle understøtte en eller
anden mode som gør at Guest OS'ets programmer ser ud som de kører i
Linux, og så når virusen kommer kan man bare reset den virtuelle
maskine.