[ubuntu-dk] Tre udfordringer til Linux

Joergen Ramskov joergen at ramskov.org
Tir Okt 16 10:51:50 BST 2007

Quoting Michael Hastrup Bendsen <michael.bendsen at tele2adsl.dk>:

> En ting er sikkert windowsprogrammer skal ikke gøres kompatible med
> Linux direkte, har haft AAAAAALT for meget bøvl med m$'s
> lorteprogrammer at gøre på min mac, har aldrig haft problemer med
> virus på mac, men da jeg installerede officepakken fra m$ så væltede
> det ind med vira.

Pas på med at være alt for selvsikker. Hvis Mac eller Linux var mere
udbredt, så ville der også være virusser osv. til dem. Dem der
programmerer virusser osv. ser jo helt klart på hvor de kan opnå
størst udbreddelse og det vil være direkte dumt at fokusere på andet
end Windows hvis dit mål f.eks. er at få et stort bot netværk.

Hvis man ser på feks. webservere, så ser det meget anderledes ud.
F.eks. viste det sig at en række Ubuntu community servere var
kompromiteret for nyligt og Linux er på nogle områder mere interessant
for en hacker: http://www.version2.dk/artikel/4387?highlight=linux

--
Joergen Ramskov

Det tager kun fem minutter at handle i Fakta, men det er både hurtigere og
billigere at plyndre en Irma-butik.
Ungdomshusets Venner
[ATS @ Politiken.dk]