[Ubuntu-cat] Impressores Brother, compatibilitat

Eduard Selma selma a tinet.cat
div jul 29 11:13:02 UTC 2022

El 29/7/22 a les 9:28, Giorgio Grappa ha escrit:
> Bon dia, companys!
>
> Estic pensant a firar-me una impressora (per a ús domèstic) i he vist
> que les Brother disposen de controladors oficials per a linux (en
> paqueteria rpm i deb). Algú té experiència amb aquesta marca i me'n pot
> donar algun consell?

- Fa temps que uso impressores Brother, especialment models làser.
La primera que vaig tenir va ser una Hl-1270N, làser amb connexió també
per xarxa Ethernet. Ara no recordo si em va durar 11 o 12 anys. Cal
tenir en compte que en aquella època, malgrat ser usuari particular (al
Departament fèiem servir HP) la impressora feia moltíssimes còpies.
Completament amortitzada i encantat de la seva fiabilitat. La meva dona
també ha fet servir Brother, tot i que ella no la castiga tant com jo.
Actualment tinc una HL5440D. Tot i que té el seu controlador Brother,
com que és un model "clàssic" és compatible PostScript i pot anar sense
controladors. Fa entre 6 o 8 anys que m'aguanta, no n'estic segur. També
sense problemes. Potser no són les més barates, però segurament les més
econòmiques, atesa la seva durada.

> En concret, el model que m'agrada que és el HL-L2375DW, que inclou:
>
> - impressió automàtica a doble cara, i
> - connexió per USB, WiFi i Ethernet.

- Precisament la meva dona té una HL2340DW. Deu ser un model anterior,
però semblant, de la que dius. El calaix d'entrada de paper no agafa
tants fulls com la meva (crec que 300 en comptes de 500), però sense
problemes també. Em sembla recordar que quan li vaig instal·lar Bullseye
ja la va reconèixer a la primera, però no n'estic segur.

Ella també usa una d'injecció de tinta DCP J315, que ara ja és obsolet.
És més lenta i els colors no són tan llampants com la meva Canon, però
també molt sòlida, i els controladors van prou bé.

> M'ha cridat l'atenció (no ho havia vist mai) que, en aquestes
> impressores, a més de canviar el cartutx del tòner quan s'acaba, cal
> substituir una cosa anomenada «tambor» (en anglès, Drum Unit), amb una
> vida estimada de 12.000 impressions. No sé quina funció fa, però em
> pregunte si el fet de tindre una peça substituïble més pot servir per a
> allargar-ne la vida útil.

- Les Brother no són pas les úniques que tenen el tambor principal i el
corró de tòner separats. El tambor és un s"escriu" el gràfic a imprimir.
El de la meva 5440 ha resistit més de 15000 còpies; es va activar
l'avisador i en vaig comprar un de nou (no és barat), però encara no
l'he canviat; les impressions encara les veig prou bé, perfectament
contrastades.

D'impressores làser, a casa i a la feina, me les he hagut de veure amb
HP, Canon i Brother. La meva experiència no va més enllà. De moment,
n'estic prou content amb les Brother.

Els meus 5 cèntims.

		Eduard Selma