[Ubuntu-cat] Preferits al llançador de Ubuntu 20.04.5 LTS

Paco Rivière paco a riviere.cat
dll des 12 21:30:36 UTC 2022

He fet sudo apt install gdm3

I m'ha dit que ja estava la darrera versió

He fet sudo dpkg-reconfigure gdm3

I m'ha demanat si volia gdm3 o lightdm

He triat gdm3

He fet sudo apt install ubuntu-desktop

I ha instal·lat moltes coses i m'han canviat totes les icones (1).

He reiniciat i abans d'entrar a la icona de sota a la dreta em surten 4 opcions:

 GNOME

 GNOME clàssic

·Ubuntu

 Unity

 Però no hi cap opció "wayland"

Si trio qualsevol dels tres primers, em surt una barra diferent del 4, Unity, sense paperera- La paperera només surt al Unity i a més la el fons de pntalla surt talla a les dues pantalles laterals. Tampoc no em surten opcions per minimitzar ni la X per tancar cap aplicació.

A les tres primeres, l'aspecte és tot diferent, amb les noves icones (1). Activitats és a la esquerra de la barra superior i la "barra de les aplicacions" no ha canviat. Nomes que als 2 gbomes la barra és més ampla i no arriba a banda i banda de la pantalla, si no que està centrada.

Però en les 4 opcions, segueixo sense veure el que tinc a l'escriptori, ni puc crear carpetes a l'escriptori, ni puc afegir el terminal a la barra, no tinc l'opció al clicar amb el botó dret de ratolí. Tampoc puc cercar el gedit en cap de les 4.

Jo crec que ja tenia el gnome, o al menys part d'ell, però no el tenia prou bé configurat.

Per que al sortir la primera opció que m'oferia (·Ubuntu) tenia un punt, i entenc que això volia dir que era la darrera que havia utilitzat.

Així que ara hauria de desinstal·lar l'Unity i aconseguir que el gnome vagi bé. Com?

Suposo que he de desintal·lat el lghtdm:

sudo apt purge lightdm

sudo autoremove

He de fer res més?

Cordialment,
Paco Rivière
http://paco.riviere.cat

---- On Mon, 12 Dec 2022 21:39:36 +0100 Paco Rivière <paco a riviere.cat> wrote ---

Cordialment,
Paco Rivière
http://paco.riviere.cat

---- On Mon, 12 Dec 2022 12:59:44 +0100 Walter Garcia-Fontes <mailto:walter.garcia a upf.edu> wrote ---

* Paco Rivière, mailto:paco a riviere.cat [12/12/22 12:34]:

>A l'Ubuntu l'escriptori Gnome està tunejat perquè es vegi semblant a
l'Unity, així que també té unes extensions que mostren la barra
lateral.

>una manera ràpida de veure-ho és si et mostra la data al centre de la
barra superior, si t'ho mostra és l'Gnome, i si no t'ho mostra és
l'Unity. Però apart de la barra lateral i allò de la data, es veuen
força diferents, per exemple la paperera al Gnome no hi és a la barra
lateral com a l'Unity, i al Gnome hi ha un enllaç a la barra superior
a la dreta que diu Activitats.

A la barra superior "Activitats" em surt a l'esquerra, així que entenc que tinc el Unity. Per això l'escriptori, no em funciona, no veig les icones ni puc crear cap carpeta

>també hauries de veure si la interfície per entrar a l'escriptori és
"lightdm" o "gdm". Per al Gnome, hauria de ser "gdm3".

>sudo apt install gdm3
Doncs ho vaig a fer

>i per fer-la servir en comptes del lightdm:

>sudo dpkg-reconfigure gdm3
I això

>En tot cas, si fas

>sudo apt install ubuntu-desktop
I això

>en les versions actuals t'hauria d'instal·lar tot el gnome i el que
cal perquè rutlli.

>Una altra cosa que has de tenir en compte és que el gestor gràfic per
defecte és ara "wayland" i no "x11". Un cop instal·les i configures el
"gdm3", a la pantalla d'inici hi ha una icona (avall a la dreta) on
pots clicar i escollir la sessió amb "wayland" o "x11". El wayland ara
en general va bé, però per algunes targes gràfiques, encara cal fer
servir el x11.
Tinc una Nvidia Geforce GTX 1650

>Tot això t'ho explico una mica desordenat i de memòria.

L'Hospitalet de Llobregat