[Ubuntu-cat] contrasenya HD extern

Ermengol Bota ermengol a gmail.com
div maig 28 19:55:40 UTC 2021

EL virtual box el que fa és simular (virtualitzar) un ordinador sencer
(RAM, CPU, disc, pantalla, teclat, xarxa...) però tot dins d'una finestra
en el teu ubuntu.
L'ordinador virtual no sap que està sent virtualitzat, i d'entrada no té
res al disc dur, està tot buit.

Per tant el que has de fer és instal·lar-hi l'ubuntu 18,04 que és el que
dius que et va funcionar fa uns anys...

En la captura de pantalla que has passat ja hi apareix preparada una
màquina virtual amb ubuntu 18.04 pel que veig, no? No sé si aquesta màquina
virtual ja et funciona o no...

Si aquesta màquina que tens no et funciona el que has de fer és
instal·lar-hi l'ubuntu

Primer has de descarregar el CD d'instal·lació d'ubuntu 18.04
https://releases.ubuntu.com/18.04.5/ubuntu-18.04.5-desktop-amd64.iso

Un cop tens el CD (un fitxer .iso equival a un CD) has d'anar als
paràmetres de la màquina virtual > emmagatzematge > i allà l'hi has de dir
que agafi el teu fitxer .iso com si fos un CD.
Un cop ho tens has d'anar al botó "inicia" i se t'obrirà una finestra nova
que és la pantalla d'aquest nou ordinador.
A dins d'aquest ordinador virtual  hauràs d'anar seguint tots els passos
per instal·lar-hi ubuntu (següent, següent....)

ATENCIÓ, si veus que no pots treure el ratolí de dins de la finestra de
l'ubuntu virtual, has de prémer un cop a tecla "CTRL" de la dreta de la
barra d'espai i el ratolí "sortirà" de la màquina virtual (en principi en
els sistemes operatius moderns no et cal, però per si de cas).

Un cop tens la màquina virtual amb l'ubuntu instal·lat has d'anar a la
barra inferior de la finestra que està plena de dibuixets i buscar el que
sembla un connector USB, hi cliques i t'apareixerà un llistat amb tots els
USB connectats a la màquina real. Has d'escollir el que correspongui al teu
disc dur i aleshores el disc dur es desconnectarà de la màquina real, i es
connectarà a la màquina virtual... I res, a veure si aleshores des de la
pantalla que t'apareixerà pots accedir-hi.. o instal·lar el software que
pertoqui o ....

No sé si s'haurà entès gaire tot plegat, sinó pregunta per aquí ;-)

* Ermengol *

Missatge de Joan Inglada Roig <joan.inglada a gmail.com> del dia dv., 28 de
maig 2021 a les 13:42: