[Ubuntu-cat] grub mort

dic maig 19 08:26:53 UTC 2021

* Albert Farreras, albert a farreras.cat [19/05/21 09:55]:

> Bon dia de nou !
> A veure, explico com he avançat. Desprès de mirar y remirar sembla que el
> disc que tenia al grub estava fotut :-( estrany perquè era un SSD nou, però
> tot sembla que era així. Ara l'he canviat.
> Ara mateix tinc un disc amb ubuntu, i un altre amb el win. Tots dos per
> separat arrenquen sense problema. El que hauria de fer ara és posar un
> gestor d'arrancada per triar un o altre, no? Fero a la Bios cada cop que
> arrenco és una mica llauna :-(

Si no saps quins dels dos discos és el que el sistema mira primer per
arrancar hauries de primer mirar-ho a la Bios. També pots obtenir un
llistat dels discos i els dispositius associats amb:

sudo lsblk

Un cap sàpigues això,
per exemple si vols posar l'arrencada al dispositiu que es diu
/dev/sda, des de l'Ubuntu has de executar les ordres següents:

sudo update-grub

sudo grub-install /dev/sda

Això hauria d'instal·lar el grub a l'arrencada del sistema. Hi ha una
utilitat força útil, valgui la redundància, per personalitzar el grub:

sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer
sudo apt update
sudo apt install grub-customizer

L'Hospitalet de Llobregat