[Ubuntu-cat] PC del 2008 amb Nvidia, distro lleugera però que es penja

Pedro pederindi a gmail.com
div gen 1 14:02:41 UTC 2021

Potser tens raó, no tinc gaire experiència, però veig prou bé aquests FPS
amb la Nouveau (ahir en un portàtil molt pro em donava a mi uns 60 FPS).
Per curiositat pots provar amb: `vblank_mode=0 glxgears` que se suposa
llavors que és més orientat a prova de gràfica [1]

Chromium és un xic més ràpid que Firefox

prova de posar ublock-origin (bloqueja publicitat), posa un plugin per
bloquejar imatges (que fas click i les mostra), i també un "noscript" per
bloquejar els javascript en general

seria bo conèixer quan es penja: potser t'emociones i tens moltes pestanyes
obertes, que cada pestanya consumeix molta RAM

en quant a multimèdia, a veure què tal va això?:

```
apt install python-pip3
pip3 install youtube-dl
youtube-dl --get-url --format best '
https://www.youtube.com/watch?v=IqXCE9w8J64' | vlc -
```

[1]
[14:54:08] $ vblank_mode=0 glxgears
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
25226 frames in 5.0 seconds = 5045.059 FPS
29070 frames in 5.0 seconds = 5813.956 FPS
30357 frames in 5.0 seconds = 6071.353 FPS
^C
[14:54:25] $ glxgears
Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
304 frames in 5.0 seconds = 60.675 FPS
300 frames in 5.0 seconds = 59.996 FPS