[Ubuntu-cat] L'escola pública no ha ser l'aula d'aprenentatge particular de promoció dels productes d'una empresa

dic nov 4 07:24:52 UTC 2020

* SiscoGarcia, sisco.garcia a ubuntu.cat [03/11/20 20:47]:
> Missatge de Paco Rivière <web a pacoriviere.cat> del dia dt., 3 de nov. 2020
> a les 15:40:

> T'ha respost el Busquets en persona!!!!
>
> Em temo que està una mica lligat en alguns aspectes i fa el que pot.

Penso que l'actitud en general de l'administració educativa és penosa
(excepte alguns nuclis molt aïllats com el grupet que encara no sé si
existeix que porta el tema Linkat dins del departament d'educació).

Jo ho pateixo a nivell d'una universitat, on cada cop s'externalitza
més tot a la GAFAM sense cap mena de pudor. Els pobres informàtics
s'han convertit en instal·ladors, no fan ni una línia de codi o
configuració mai.

Com l'únic que em  queda és que em poseu la vostra esquena per plorar
una mica, us comparteixo (preservant l'anonimat) un intercanvi que
vaig tindre amb el meu servei d'informàtica arrel de que em tallessin
en part el meu accés al meu ordinador del  despatx de la universitat
en ple confinament a l'abril:

Servei d'informàtica:

> [...]
> servidor.
>
> Es tendeix a utilitzar les màquines de despatx com a terminals i tenir els
> serveis en xarxes diferents. Com va passar amb el correu electrònic de
> Gmail i ara amb l'entrada amb més força del núvol, amazon web services,
> google cloud, etc.
>
> La tendència actual és veure les xarxes com a eines per aïllar serveis i
> així augmentar la seguretat. Això implica més complicacions a l'hora de
> poder-hos connectar de forma lliure com ho feiem fins ara. És cert que
> implica certes incomoditats i adaptacion de la manera de treballar.

La meva resposta:

> Sí, ho he vist, molt trist tot, una universitat que hauria de ser
> defensora del coneixement i eines obertes, deixa tot en mans de
> multinacionals com Google o Amazon, i sols en deixa tenir terminals
> dels seus serveis tancats i privatius. Qui ens ha vist i que ens veu!

L'Hospitalet