[Ubuntu-cat] Mode de manteniment (era (sense assumpte))

dll jul 20 17:43:13 UTC 2020

* SANCHEZ, sanchezcano.manuel a gmail.com [20/07/20 19:20]:
> No se com, però a l'intentar imprimir per primer cop, el sistema ja ha
> buscat la impressora i l'ha instal.lada. Problema resolt.
> De tota manera si em suggeriu com trobar el root/superuser password o bé,
> si l'haig de crear, us agraeixo la informació.

És estrany que si el teu usuari no té permisos d'administració, no
t'hagin donat un altre usuari. Els sistemes Ubuntu (basats en Debian),
no tenen un usuari anomenat "root" com tenien els sistemes Linux
antics, sinó que utilitzen un mecanisme que es diu "sudo" que permet
que un usuari que estigui al grup "sudoers" pugui ser superusuari (su
= superuser). Per tant l'usuari d'instal·lació normalment pertany a
aquest grup. A més per a les actualitzacions normalment et demana la
clau, i si et deixa instal·lar-les, es que el teu usuari pertany a
aquest grup.

Com fas les actualitzacions?

L'Hospitalet de Llobregat