[Ubuntu-cat] microsoft access

Joan Inglada Roig joan.inglada a gmail.com
div jul 12 23:28:58 UTC 2019

Gràcies, Albert,

Es  tracta d'un projecte d'informatitzar 25000 fitxes de topònims del Gran
Penedès que un senyor ha anat confegint durant els últims 50 anys.
Casualment me'n vaig assabentar i em vaig disposar a col·laborar-hi. He
vist que hi ha un grapat de voluntaris d'una ONG local que estant
transcribnt les fitxes a Word i han fet una base de dades d'Access on hi
estant entrant les capçaleres de les fitxes.

Per que jo em fes càrrec de la situació em van passar aquesta base de dades
i al final l'he pogut veure usant el convertidor a full de càlcul que m'ha
facilitat en Lluís.

Jo vaig aprendre SQL a principis dels anys 80 i hi vaig treballar amb
ordinadors IBM més de 15 anys. Segons el que jo conec, crec que transcriure
les fitxes a Word és feina en va. Fa més de 20 anys que ja no treballo amb
SQL i per això t'explico el següent per si em pots aconsellar:

Cal tenir en compte que a més de les 25000 fitxes hi ha 8000 folis que
amplien la informació d'algunes de les fitxes i també 36000 fotos que les
il·lustren.

Crec que s'haurien de crear cinc taules: fitxes, folis i fotos, les dues
últimes relacionades amb les fitxes pel número de fitxa, i les de topònims
i municipis,

Adjunto la "fitxa model", taules de capçaleres, topònims i municipis que
m'han passat.

Perdona la gosadia. Gràcies a la bestreta.

Saluta[c]cions

Joan Inglada
Aquest missatge no l'ha analitzat cap antivirus en origen; està enviat des
d'un sistema GNU/Linux i és poc probable que contingui programari maliciós.

Missatge de Albert Farreras <albert a farreras.cat> del dia dv., 12 de jul.
2019 a les 9:21: